srijeda, 24. kolovoza 2011.

Razglednice s ljetovanja 3 ili "Zvjezdane karte 1"

I ove je godine sredinom lipnja na otoku Unije nedaleko Malog Lošinja, u organizaciji Međunarodne fondacije za istraživanja pretpovjesne astronomije/astrologije (skraćeno WFAAR ili jednostavnije „Orion“ po imenu njihova glasila, zatim kvarnerskog ogranka Društva arheologa hrvatske, te Astronomske udruge Istre), nastavljeno istraživanje na neolitskoj lokaciji Arbit.


Zahvaljujući tuđoj nesreći ( fotograf/i i dva studenta zbog viroze su morala napustiti teren i vratiti se kući) našao sam se više-manje preporukom „domorodačkih“ prijatelja u nezaboravnom i šarolikom društvu uglavnom mladih znanstvenika koji i na večeru idu s arheološkom špahtlom. Malo sam se kupao i plivao ovog ljeta. Ali to mi je višestruko nadoknađeno izuzetnim druženjem s ovim dragim osobama; ma kako „moj“ engleski koji puta teško dopirao do njih, a njihov do mene... Za moguće privatno objavljivanje bilo kojeg od pronađenih artefakata međutim, trebalo je čekati međunarodnu dozvolu WFAARa iz njihove centrale u Oslu. Nedavno je ipak, na moje zaista iskreno čuđenje, takva potvrda/dozvola zaista i stigla (hvala JW!) i to još uz nekoliko dodatnih fotki laboratorijskog istraživanja; ali naravno i uz nekoliko ograničenja, pod pretnjom sankcija... (Kako se radi o značajnim nalazima, rečeno nam je da ova dozvola suradnicima ide samo kao uvod/najava glavnoj prezentaciji koja slijedi u medijima u prvoj polovini rujna. U svakom slučaju, ispod ovog teksta imate nekoliko artefakata s neolitskim „zvjezdanim kartama“, te nekoliko presjeka sitnih meteorita nađenih na istoj lokaciji, a obrađenih u SLARu; Scranton, Pennsylvania.




1 komentar:

Anonimno kaže...

ok, pogledaću